Статут
учнівського самоврядування
Гладківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
І. Загальні положення
1.Учнівське самоврядуваннярегламентує свою діяльність на підставі нормативно-правових актів: Конституції України, Всесвітньої декларації про права дитини, Законів України "Про освіту", "Про громадські організації", Статуту школи.
2.Учнівськесамоврядування пропагує дружні відносини та співпрацює з різними громадськими об`єднаннями на принципах взаємоповаги і незалежності; співпрацює з педагогами і батьками.
ІІ. Мета і завдання шкільного органу самоврядування
1.Різносторонньо розвиватись, самовдосконалюватися, самореалізовуватися на благо собі, одноліткам, школі, власній родині, своїй малій батьківщині, народові України.
2.Забезпечувати і захищати права та інтереси учнів на основі виконання правил та законів школи.
3.Формувати почуття відповідальності, свідоме ставлення до участі кожного у вирішенні важливих справ шкільного життя, оволодівати наукою управління.
4.Сприяти реалізації інтересів, можливостей, бажань дітей.
5.Прагнути узгодженості і балансу інтересів між учнями і дорослими.
ІІІ. Органи управління учнівського самоврядування
Права і обов`язки
1.Вищим органом учнівського самоврядування школи є учнівська конференція, яка скликається один раз на рік.
2.Керівні функції учнівського самоврядування виконує засідання учнівського парламенту, яке проводиться раз на місяць.
3.Виконавчим органом учнівського самоврядування є шкільний парламент, який обирається на засадах вільного і рівноправного висування кандидатів кожним класом школи.
4.Структуру та склад органів учнівського самоврядування обговорюють і затверджують на учнівській конференції педагогічний та учнівський колективи шляхом відкритого голосування.
5.Президентом учнівського колективу може бути учень 8 - 11 класу, який обирається таємним голосуванням більшістю голосів вчителів та учнів школи.
6.Форми діяльності центріввизначаються на засіданнях парламенту.
VІ.Шкільний парламент:
1. Бере участь у складанні річного плану роботи школи;
2. Координує роботу класів, доводить до них конкретні завдання діяльності;
3. Контролює створення належних умов для навчання тадозвілля учнів;
4. Приймає рішення з найважливіших питань життя школи у межах своєї компетентності;
5. Вносить пропозиції адміністрації школи, педагогічній раді з питань навчання та виховання;
6. Бере участь в організації невідкладної допомоги відстаючим учням;
7. Веде контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог у школі;
8. Проводить заходи з розвитку творчих здібностей учнів, зміцнення їхнього здоров`я, фізичного удосконалення, пропаганди здорового способу життя;
9. Організовує роботу центрів, учнівських малих ініціативних груп, клубів тощо;
Основні напрями діяльності
органів учнівського самоврядування
Центр«Освіти»:
1. Проводитьроботу з вироблення в учнів свідомого ставлення до навчання;
2. Організовує консультаційну допомогу з предметів;
3. Бере участь у проведенні предметних тижнів, місячників, олімпіад, конкурсів;
4. Контролює виконання домашніх завдань, ведення щоденників;
5. Веде боротьбу з пропусками уроків;
6. Залучає учнів в гуртки, виступає з ініціативою про створення нових гуртків за інтересами;
7. Надає допомогу вчителям в організації тематичних вечорів;
8. Бере участь у підготовці і проведенні бесід в класах(про режим дня, виконання домашніх завдань, користь читання);
9. Збирає і систематизує матеріал-інформацію про стан успішності в кожному класі;
10. Виховує культуру читання та бережливе ставлення до книги, підручника;
11. Проводить бесіди, рейди-перевірки на краще збереження підручників.
Центр «Дисципліни і порядку»:
1. Забезпечує захист прав та інтересів учнів;
2. Організовує допомогу дітям-інвалідам та дітям з малозабезпечених сімей, дітям-сиротам;
3. Контролює дотримання дисципліни учнями в позаурочний час;
4. Організовує чергування учнівпо школі та під час проведення свят, масових заходів, вечорів відпочинку;
5. Контролює та оцінює чергування по класах;
6. Контролює дотриманняучнями Статуту школи(Правил внутрішнього шкільногорозпорядкуучнів);
7. Контролює відвідування учнями школи;
8. Надає допомогу педагогічному колективу у вивченні свідомої дисципліни, приймає участь у розробці законодавчих документів, правил поведінки в школі, стежить за їх виконанням;
9. Організовує змагання за високу організованість класу, відсутність факторів порушення дисципліни, охорони громадського порядку, вміння ввічливо і старанно поводитись у школі, вдома, у колі друзів, за межами школи;
10. Розглядає порушення різних правил, різні конфлікти;
11. Виходить з пропозиціями на батьківський комітет, педраду, координаційну раду;
12. Організовує правову освіту(вивчення Правил для учнів, Статуту школи, документів про освіту, учнівське самоврядування, адміністративного та кримінального кодексів, інших правових документів),проводить зустріч з правоохоронцями.
Центр «Дозвілля»:
1. Залучає дітей до позаурочної діяльності, організації змістовного дозвілля та відпочинку, до художньої самодіяльності;
2. Підбирає матеріали для написання сценаріїв різноманітних свят, вечорів відпочинку, зустрічей;
3. Організовує проведення загальношкільних свят, вечорів, дискотек, різних конкурсів, відзначення народних традицій;
4. Готує творчі виставки учнів;
5. Встановлює зв'язки з кінотеатрами, клубами, музеями;
6. Вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності, образотворчого мистецтва;
7. В кожному класі організовує культурно-масову роботу, залучає учнів до участі в загальношкільних заходах;
8. Організовує в школі ігротеки для розваг і занять учнів у вільний час;
9. Оформляєальбоми до пам`ятних дат, традиційних свят в школі("Літопис класів");
10. Організовує культпоходи та екскурсії з врахуванням заявок класних колективів.
Центр «Здоров'я»:
1. Пропагує здоровий спосіб життя(антиалкогольну, антитютюнову, антинаркотичну програми);
2. Залучає учнів та батьків до спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи;
3. Організовує роботу спортивних секцій, груп здоров`я;
4. Проводить спортивні ігри на перервах та після уроків;
5. Організовує загальношкільні спортивно-оздоровчі заходи;
6. Контролює санітарний стан у школі, класах, дотримання гігієнічного режиму в їдальні, особисту гігієну учнів;
7. Приймає участь у підготовці та проведенні позакласних заходів щодо формування навичок здорового способу життята культури поведінки;
8. Проводить санітарно-освітню роботу серед учнів(випускає санбюлетні, проводить бесіди, дискусії, анкетування, тематичні вечори).
Центр «Добрих і корисних справ»:
1. Виховує в учнів бережливе ставлення до шкільного майна;
2. Створює бригади учнів для ремонту меблів та інвентарю на протязі навчального року та в літній період;
3. Організовує чергування на закріплених за класами територіях школи;
4. Проводить рейдові перевірки збереження шкільного майна та чергування один раз в місяць;
5. Організовує змагання між класними колективами по збереженню шкільного майна;
6. Веде облік збереження шкільного майна, закріпленого за тим чи іншим класом;
7. Викликає на засідання учнів, які поламали меблі, входить з пропозицією до педагогічної ради або директора школи про прийняття адміністративних заходів до учнів, що проявили недбале ставлення до шкільного майна;
8. Проводить профорієнтаційну роботу в школі, розвиваєінтерес та повагу до майбутньої професії;
9. Піклується про ветеранів, інвалідів, вдів, пристарілих;
10. Організовує проведення трудових операцій, десантів.
Центр « Інформаційний»:
1. Забезпечує гласність в діяльності органів учнівського самоврядування;
2. Інформує учнів, батьків, вчителів про всі події, які відбуваються в школі, класі через шкільну газету "ТЕМП";
3. Розвиває у дітей уміння збирати інформацію, обговорювати теми рубрик і матеріалів шкільної газети;
4. Сприяє підвищенню інтересу учнів до життя школи;
5. Забезпечує інформацією з життя школи(гарячі новини, вітання на замовлення, спортивні новини, інформаційний вісник безпеки житттєдіяльності, музичний калейдоскоп, навколо світу, підсумки роботи);
6. Збирає та обробляє дані, надає інформацію щодо подальшої діяльності органів учнівського самоврядування.
Коментарi